logo Spoorgroep Luxemburg
# rubriek
  Spoor-site Info Fotoalbum Agenda Links Bussen-site Contact  

CFL 1800
pagina 7 van 70
1 2 3 4 5 6 7 8 9 >>   70
Doorzoek het Spoor-site fotoalbum
Sorteer deze lijst foto's op
Foto's per pagina

Gerard Keuning,Belval-Université,2010,CFL 1800 Nadat de schroottrein het emplacement van Belval is opgeduwd wordt er door de 1816 weer teruggereden om de volgende goederentrein op te pikken. Deze staat al gereed aan de westkant van het station, waar ook een klein emplacement is gelegen.
Belval-Université, 4 september 2010

Gerard Keuning

Trefwoorden: CFL 1800 , Jaartal: 2010 , Belval-Université
 

Gerard Keuning,Esch-sur-Alzette,2010,CFL 1800,Goederentreinen CFL Cargo 1815 passeert met een prachtige staaltrein dwars door Esc-sur-Alzette. De machinist gaf nog de nodige tractie wat een prachtig galmend geluid tussen de fabrieksmuren en de aan de overzijde gelegen huizen opleverde.
Esch-sur-Alzette, 14 december 2010

Gerard Keuning

Trefwoorden: CFL 1800 , Goederentreinen , Jaartal: 2010 , Esch-sur-Alzette
 

Peter Vereecken,Schifflange,2010,CFL 1800 De 1817 rolt langzaam door Schifflange met zijn platte wagens. De laatste herfst in actieve dienst is voor deze locs aangebroken. Helaas........
Schifflange, 8 oktober 2010

Peter Vereecken

Trefwoorden: CFL 1800 , Jaartal: 2010 , Schifflange
 

Hans Cijs,Ettelbruck,1988,CFL 1800 In 2010 loopt de inzet van de serie 1800 bij CFL Cargo ten einde. In de vorige eeuw werd de loc universeel ingezet bij de CFL. In de personendienst op de Noordlijn werden ze veel ingezet met een fraaie sleep groene Wegmanns. CFL 1819 is hier met vier Wegmanns, waarvan 3 groene, onderweg van Luxemburg naar Troivierges.
Ettelbruck, juli 1988

Hans Cijs

Trefwoorden: CFL 1800 , Jaartal: 1988 , Ettelbruck
 

Erik Franckx,Liege Guillemins (B),1980,CFL 1800 Laat in de namiddag kwam de prachtige CFL 1819 aangereden richting de kopsporen van het station om daar een sleep NMBS rijtuigen aan tre koppelen: 2 x I2 rijtuig, 1x I4 rijtuig in oorspronkelijk groene livrei en een pakwagen RIC. Die CFL lokomotieven van de reeks 1800 waren destijds naar onze norm prachtig onderhouden. De kleuren waren ook zo fraai, zeker in vergelijking met het flessengroen van alle NMBS materieel destijds. Maar toch was het naar onze normen quasi Belgisch materieel.
Rechts van de lok is het lange perron te bemerken dat dienst deed voor de internationale treinen tussen Keulen en Oostende. Daar is vandaag de dag niets meer van overgebleven. Het station van Luik is onherkenbaar veranderd (het moet gezegd, een hele verbetering vergeleken met het afschuwelijke gebouw van destijds) en een echt staaltje architectuur geworden. De internationale trein Keulen-Oostende bestaat niet meer, en wel om twee redenen: Oostende heeft de status van transit naar Verenigd Koninkrijk moeten afstaan sinds de opening van de kanaaltunnel, en de Thalys en ICE treinen gaan nu helemaal door tot Frankfurt. Vandaag is het eindstation van de vroegere IC trein het plaatsje Eupen in Duitstalig België.
Liege Guillemins (B), 11 juli 1980

Erik Franckx

Trefwoorden: CFL 1800 , Jaartal: 1980 , Liege Guillemins (B)
 


Meld u aan als lid van onze club! top
vorige paginaVolgende pagina
webwijzer
Webwijzer

copyright en disclaimer