logo Spoorgroep Luxemburg
# rubriek
  Spoor-site Info Fotoalbum Agenda Links Bussen-site Contact  

Erik Franckx
pagina 17 van 18
<< 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Doorzoek het Spoor-site fotoalbum
Sorteer deze lijst foto's op
Foto's per pagina

Erik Franckx,Poulseur (B),1984,CFL 1800,Lijn 42,Rijtuigen In november 1984 verlaat CFL 1817 met de IR Luxemburg-Luik Guillemins het station van Poulseur (lijn 43) en overschrijdt de metalen brug over de Ourthe. De samenstelling van deze trein van toen: twee versleten NMBS I1 B8 rijtuigen, een groene I4 A9 en een kleine RIC pakwagen. Destijds was dit een van de kortste internationale treinsamenstellingen.
Poulseur (B), 10 november 1984

Erik Franckx

Trefwoorden: CFL 1800 , Lijn 42 , Rijtuigen , Jaartal: 1984 , Poulseur (B)
 

Erik Franckx,Gouvy (B),1983,Ardenner,NMBS 5500,Rijtuigen Terug de Ardenner, nu echter 's avonds op de terugrit richting Antwerpen in Gouvy op 27/08/1983 gesleept door de NMBS 5532.

De vervuiling op het dak en de zijkanten van de locomotief had te maken met de aanpassing van de profielen in de tunnels op lijn 24 richting Montzen, waar deze locs geregeld goederentreinen sleepten tijdens werkdagen. In die periode werd een betonlaag aangebracht, maar het treinverkeer werd slechts gedeeltelijk afgebouwd of omgeleid...
Gouvy (B), 27 augustus 1983

Erik Franckx

Trefwoorden: Ardenner , NMBS 5500 , Rijtuigen , Jaartal: 1983 , Gouvy (B)
 

Erik Franckx,Kautenbach,1983,Ardenner,NMBS 5500 NMBS 5538 is met een sleep M2 rijtuigen op de terugweg van Luxemburg naar Antwerpen als het geheel in station Kautenbach arriveert. Je kan nog net het koersbord met het opschrift Ardenner herkennen op het eerste rijtuig achter de loc.
Kautenbach, 30 juli 1983

Erik Franckx

Trefwoorden: Ardenner , NMBS 5500 , Jaartal: 1983 , Kautenbach
 

Erik Franckx,Luxemburg Stad,1983,Ardenner,Bruggen en viadukten,NMBS 5500,Rijtuigen NMBS 5538 komt veel te laat met een fraaie sleep groene M2 rijtuigen Luxemburg binnenrijden.
Het is de zondagse toeristische trein Antwerpen - Luxemburg. Het toeristische karakter blijkt uit de bijzondere route. Vanuit Antwerpen Centraal werd er gereden via Mechelen (lijn 27), Leuven (lijn 53), Luik (lijn 36), Rivage (lijn 43), Gouvy (lijn 42) naar Luxemburg. De trein stopte in vele stationnetjes langs lijn 42 en in Luxemburg voor de toeristen.
Vanuit Antwerpen werd er electrisch gereden met de reeks 22/23 tot Luik. In Luik nam een reeks 55 de trein over naar Luxemburg. De stam rijtuigen bestond steeds uit M2 rijtuigen. 's Zomers met het warme weer zal dat een hele opgave geweest moeten zijn gezien de lange ritduur.
Luxemburg Stad, 6 augustus 1983

Erik Franckx

Trefwoorden: Ardenner , Bruggen en viadukten , NMBS 5500 , Rijtuigen , Jaartal: 1983 , Luxemburg Stad
 

Erik Franckx,Kautenbach,1983,NMBS 5500,Rijtuigen Een fraaie trein is de internationale trein afkomstig van Milaan op de terugweg. Op kop rijdt NMBS 5515. Achteraan zijn twee CFL Wegmann rijtuigen als versterking bijgevoegd.
Kautenbach, 30 juli 1983

Erik Franckx

Trefwoorden: NMBS 5500 , Rijtuigen , Jaartal: 1983 , Kautenbach
 


Meld u aan als lid van onze club! top
vorige paginaVolgende pagina
webwijzer
Webwijzer

copyright en disclaimer