logo Spoorgroep Luxemburg
# rubriek
  Spoor-site Info Fotoalbum Agenda Links Bussen-site Contact  

Thom Tollenaar
pagina 5 van 35
1 2 3 4 5 6 7 8 9 >>   35
Doorzoek het Spoor-site fotoalbum
Sorteer deze lijst foto's op
Foto's per pagina

Thom Tollenaar,Mertert Haven,2006,CFL 250 260 De terzijde gestelde Moulinexstellen hebben inmiddels in Mertert Haven een nieuw opstelterrein gevonden. Van het voorste stel is de sluitverlichting inmiddels verwijderd. Wellicht is dit stel de laatste maanden door de CFL als plukstel gebruikt.
Mertert Haven, 12 mei 2006

Thom Tollenaar

Trefwoorden: CFL 250 / 260 , Jaartal: 2006 , Mertert Haven
 

Thom Tollenaar,Ehrang (D),2006,DB,Rijtuigen Met stuurstandrijtuig 010 voorop komt trein RB 12256 om even na 18.30 uur uit Schweich binnenlopen in Ehrang als DB trein naar Trier. De trein wordt bestuurd vanuit het stuurstandrijtuig 010 terwijl de CFL 4004 de tractie al duwende verricht met de speciale "duitse pantograaf" op.
Deze trein komt in het CFL-spoorboekje niet voor(!), echter wel in de DB-versie. De trein uit Schweich eindigt volgens het Duitse spoorboekje overigens in Trier met alleen een stop in Ehrang.

Ehrang (D), 4 mei 2006

Thom Tollenaar

Trefwoorden: DB , Rijtuigen , Jaartal: 2006 , Ehrang (D)
 

Thom Tollenaar,Dippach-Reckange,2006,CFL 2000,CFL 2200,Stations Op deze foto kruisen het oudste en nieuwste reizgermatrerieel elkaar.
CFL 2204 is zojuist als trein RE 7862 naar Longwy binnengekomen als vanuit de tegenovergestelde richting CFL stel 2018 als trein RB 7737 naar Luxemburg het station binnen rijdt.
Stel 2204 rijdt de bekende "lunchslag" naar Longwy. Dit was een van de laatste diensten waarin door de CFL de kroko's met Wegmanns werden ingezet.
Dippach-Reckange, 27 januari 2006

Thom Tollenaar

Trefwoorden: CFL 2000 , CFL 2200 , Stations , Jaartal: 2006 , Dippach-Reckange
 

Thom Tollenaar,Athus (B),2006,Rijtuigen Stuurstandrijtuig 004 vertrekt uit Athus. Het geheel wordt naar Luxemburg geduwd door de achterop rijdende 4012.
Opmerkelijk dat de stuurstandrijtuigen zijn voorzien van een 2 regelig display terwijl de loc het met 1 regel moet doen. De toevoeging is wel van belang omdat men na Pétange op 2 manieren naar Luxemburg kan reizen.
De loc kent meerdere camera's om naar achteren te kijken, het stuurstandrijtuig ivm het profiel van vrije ruimte niet, vandaar dat de machinist "uit het raam moet hangen" om de conducteur te zien.
Duidelijk te zien is ook dat de machinist hier de normale witte lichten aan heeft. De schijnwerper (de binnenste twee witte lampen) zijn uit. Overigens kunnen deze witte lampen ook rood branden via een ingenieus systeem met een tweede rode lamp in de houder.
Athus (B), 27 januari 2006

Thom Tollenaar

Trefwoorden: Rijtuigen , Jaartal: 2006 , Athus (B)
 

Thom Tollenaar,Troisvierges,2006,Rijtuigen IR 3818 is onderweg van Luxemburg naar Gouvy. Met stuurstand 001 op kop vertrekt de trein uit Troisvierges.
Troisvierges, 27 januari 2006

Thom Tollenaar

Trefwoorden: Rijtuigen , Jaartal: 2006 , Troisvierges
 


Meld u aan als lid van onze club! top
vorige paginaVolgende pagina
webwijzer
Webwijzer

copyright en disclaimer