logo Spoorgroep Luxemburg
# rubriek
  Spoor-site Info Fotoalbum Agenda Links Bussen-site Contact  

1983
pagina 1 van 13
1 2 3 4 5 6 7 8 9 >>
Doorzoek het Spoor-site fotoalbum
Sorteer deze lijst foto's op
Foto's per pagina

Erik Franckx,Cruchten,1983,NMBS 5500 NMBS 5523 met een sleep FS rijtuigen aan de haak nadert met de internationale trein van Milaan naar Maastricht het station van Cruchten. In de tachtiger jaren was er in Cruchten nog een emplacement.
Cruchten, 27 augustus 1983

Erik Franckx

Trefwoorden: NMBS 5500 , Jaartal: 1983 , Cruchten
 

Erik Franckx,Cruchten,1983,Gebouwen,Stations CFL bus 25 onderhoudt de busdienst van Crüchten naar Diekirch. Achter de bus verdwijnt nog een stukje Hollandse degelijkheid. Inmiddels is de degelijkheid ongetwijfeld tot schroot zijn verwerkt evenals deze fraaie MAN autobus. Helaas heeft het station ook een stapje terug moeten doen. Het bebouw staat er anno 2010 nog steeds, maar heeft zijn stationsfunctie verloren.
Cruchten, 27 augustus 1983

Erik Franckx

Trefwoorden: Gebouwen , Stations , Jaartal: 1983 , Cruchten
 

Erik Franckx,Luxemburg Depot,1983,CFL 1600,CFL 1800,CFL 455 Tijdens een bezoek van een aantal fotografen aan de stelplaats van Luxemburg was de stelplaatsoverste zo vriendelijk om een kleine materieelparade te organiseren. Hier rijdt de CFL 1820 de draaischijf op terwijl de CFL 1601 en de CFL 455 rustig binnen hun beurt afwachten.
Luxemburg Depot, 6 augustus 1983

Erik Franckx

Trefwoorden: CFL 1600 , CFL 1800 , CFL 455 , Jaartal: 1983 , Luxemburg Depot
 

Erik Franckx,Kautenbach,1983,CFL 1800,Tunnels CFL 1801 verlaat met een stel groene Wegmann rijtuigen de tunnel van Kautenbach en rijdt het station binnen.
Kautenbach, 16 juli 1983

Erik Franckx

Trefwoorden: CFL 1800 , Tunnels , Jaartal: 1983 , Kautenbach
 

Erik Franckx,Cruchten,1983,CFL 1800,Goederentreinen CFL 1816 sleept in de tachtiger jaren een bonte goederentrein van Luxemburg naar Gouvy. Daar wordt de trein overgenomen door een Belgische soortgenoot. De 1816 gaat in Cruchten even aan de kant.
Het is een genot om de Luxemburgse reeks 1800 te horen rijden. De Luxemburgse treinbestuurders hielden er destijds een andere stijl op na in vergelijking met de NMBS collega's. Zij brachten de BN diesels eerst in tractie tot redelijk toerental en gebruikten dan de remkraan, hetgeen een flitsende start oplevert. Indrukwekkend was dat, en niet in het minst omwille van de mooie sound van de GM diesels!
Cruchten, 27 augustus 1983

Erik Franckx

Trefwoorden: CFL 1800 , Goederentreinen , Jaartal: 1983 , Cruchten
 


Meld u aan als lid van onze club! top
vorige paginaVolgende pagina
webwijzer
Webwijzer

copyright en disclaimer