logo Spoorgroep Luxemburg
# rubriek
  Spoor-site Info Fotoalbum Agenda Links Bussen-site Contact  

Liege Guillemins (B)
pagina 1 van 4
1 2 3 4
Doorzoek het Spoor-site fotoalbum
Sorteer deze lijst foto's op
Foto's per pagina

Erik Franckx,Liege Guillemins (B),1980,CFL 1800 Laat in de namiddag kwam de prachtige CFL 1819 aangereden richting de kopsporen van het station om daar een sleep NMBS rijtuigen aan tre koppelen: 2 x I2 rijtuig, 1x I4 rijtuig in oorspronkelijk groene livrei en een pakwagen RIC. Die CFL lokomotieven van de reeks 1800 waren destijds naar onze norm prachtig onderhouden. De kleuren waren ook zo fraai, zeker in vergelijking met het flessengroen van alle NMBS materieel destijds. Maar toch was het naar onze normen quasi Belgisch materieel.
Rechts van de lok is het lange perron te bemerken dat dienst deed voor de internationale treinen tussen Keulen en Oostende. Daar is vandaag de dag niets meer van overgebleven. Het station van Luik is onherkenbaar veranderd (het moet gezegd, een hele verbetering vergeleken met het afschuwelijke gebouw van destijds) en een echt staaltje architectuur geworden. De internationale trein Keulen-Oostende bestaat niet meer, en wel om twee redenen: Oostende heeft de status van transit naar Verenigd Koninkrijk moeten afstaan sinds de opening van de kanaaltunnel, en de Thalys en ICE treinen gaan nu helemaal door tot Frankfurt. Vandaag is het eindstation van de vroegere IC trein het plaatsje Eupen in Duitstalig België.
Liege Guillemins (B), 11 juli 1980

Erik Franckx

Trefwoorden: CFL 1800 , Jaartal: 1980 , Liege Guillemins (B)
 

Remco Bertens,Liege Guillemins (B),2008,CFL 3000 Station Liége-Guillemins is anno 2008 nog steeds één grote bouwput. Nog steeds is maar een klein deel van het station in gebruik. Vele zaken zoals roltrappen, winkels en perrons zijn nog niet gereed. CFL 3016 zal zo spoedig mogelijk aan de 'rommel' in Luik proberen te ontsnappen om aan zijn lange rit naar de andere bouwput in Luxemburg stad te beginnen
Liege Guillemins (B), 30 juli 2008

Remco Bertens

Trefwoorden: CFL 3000 , Jaartal: 2008 , Liege Guillemins (B)
 

Thom Tollenaar,Liege Guillemins (B),2008,CFL 3000 Om 13.18 uur vertrekt CFL 3017 met IR 117 uit het nog steeds in aanbouw zijnde nieuwe station van Luik naar Luxemburg. Op zich niets bijzonders.
Ook op de treinsamenstelling valt niet veel aan te merken, of het moet een oranje Eurofimarijtuig zijn. Die kom je steeds minder tegen. IR 117 bestaat uit CFL 3017 met 2 grijze 2e klas, een grijze 1e klas, een oranje bak en achteraan nog een grijze 1e klas.
Liege Guillemins (B), 24 januari 2008

Thom Tollenaar

Trefwoorden: CFL 3000 , Jaartal: 2008 , Liege Guillemins (B)
 

Thom Tollenaar,Liege Guillemins (B),2008,CFL 3000 Om 13.18 uur vertrekt CFL 3017 met IR 117 uit het nog steeds in aanbouw zijnde nieuwe station van Luik naar Luxemburg. Op zich niets bijzonders.
Pas tijdens het vertrek van IR 117 krijgt de fotograaf nog net op tijd in de gaten dat er iets "anders" is aan deze loc. Op de voorzijde staat het voor een 3000 vertrouwde CFL logo met dunne streepje. Op de zijkant echter prijkt het nieuwste CFL logo zonder het dunne streepje. Het streepje is niet eenvoudig weggehaald maar het logo is wel degelijk geheel nieuw aangebracht logo. Geen idee of ook aan de andere zijde een nieuw logo is aangepast. Ook is niet bekend of er meer 3000'en van zo'n logo zijn of worden voorzien.
Liege Guillemins (B), 24 januari 2008

Thom Tollenaar

Trefwoorden: CFL 3000 , Jaartal: 2008 , Liege Guillemins (B)
 

Rob van der Flier,Liege Guillemins (B),2007,CFL 325 326 Een aangename verrassing in Luik. Stap je over, kom je ineens een bekende gastarbeider tegen! Stel 326 is immers eigendom van de CFL.
Liege Guillemins (B), 2 maart 2007

Rob van der Flier

Trefwoorden: CFL 325 / 326 , Jaartal: 2007 , Liege Guillemins (B)
 


Meld u aan als lid van onze club! top
vorige paginaVolgende pagina
webwijzer
Webwijzer

copyright en disclaimer